12 Ιουνίου 2009

Περί Παρθενίας

Διήγηση Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
Ήταν μία κόρη ονομαζομένη Μαρία. Ο πατέρας της ήταν Χριστιανός και ζητούσε να την παντρέψει, εκείνη δεν ήθελε, θέλουσα να φυλάξει παρθενία. Την έβαλε σ’ ένα μοναστήρι γυναικείο και την παρέδωκε της ηγουμένης να την έχει σαν παιδί της. Και αφού πέθανε ο πατέρας της, έγινε άλλος αφέντης στην χώρα εκείνη, ο οποίος βγήκε μία ημέρα και πήγε στο μοναστήρι οπού ήταν η Μαρία. Και ευθύς οπού την είδε ο αφέντης, ετρώθη η καρδιά του έρωτα σατανικό, και γυρίζοντας στο σπίτι του έστειλε γράμματα στην ηγουμένη και της έλγε: «Αμέσως να μου στείλεις την Μαρία, διότι την είδα και με είδε, με αγάπησε και την αγάπησα».
Διαβάζει το γράμμα η ηγουμένη, κράζει την Μαρία και της λέγει: «Παιδί μου, τι καλό είδες στον πασά και τον κοίταξες με αγάπη; Κοίταξε τι μου γράφει εδώ»!
Λέγει η Μαρία: «Εγώ δεν ξέρω τίποτα, τον κοίταξα με άλλον σκοπό και είπα: ¨Άρα, Θεέ μου, αυτή την δόξα οπού έχει εδώ τούτος ο πασάς, θα την έχει και στον άλλο κόσμο¨; Και αυτός με κοίταξε με διαβολικό σκοπό. Εγώ αν ήθελα παντρειά, με πάντρευε ο πατέρας μου και έπαιρνα Χριστιανό».
Τότε γράφει η ηγουμένη στον πασά: «Καλύτερα σου στέλνω το κεφάλι μου παρά την Μαρία».
Στέλνει πάλι ο πασάς και λέγει της ηγουμένης: «Ή να μου στείλεις την Μαρία, ή έρχομαι και την παίρνω μόνος μου και καίω το μοναστήρι».
Το ακούει η Μαρία και λέγει της ηγουμένης: «Όταν έλθουν οι απεσταλμένοι, στείλε τους στο κελί μου και εγώ τους αποκρίνομαι».
Ήλθαν οι απεσταλμένοι στο κελί της Μαρίας και τους ρώτησε τι θέλουν. Της είπαν εκείνοι: «Μας έστειλε ο πασάς να σε πάρουμε, διότι είδε τα μάτια σου και τα ορέχτηκε».
Τους είπε τότε να περιμένουν να υπάγει στην Εκκλησία. Τότε παίρνει ένα μαχαίρι και ένα πιάτο και πηγαίνει στο Ιησού Χριστό εμπρός και λέγει: «Κύριέ μου, μου έδωκες τα μάτια τα αισθητά διά να πηγαίνω στον καλό δρόμο, και εγώ να πηγαίνω με το θέλημά μου στον κακό δρόμο δεν είναι πρέπον. Και επειδή αυτά τα αισθητά θα μου βγάλουν τα νοητά, ιδού οπού τα βγάνω διά την αγάπη σου, διά να φύγω τον βόρβορο της αμαρτίας». Και ευθύς βάζει το μαχαίρι μέσα στο μάτι της και το βγάζει στο πιάτο. Πήγε εμπρός και στην Παναγία και βγάζει και το άλλο της μάτι και τα βάζει μαζί.
Τότε τα στέλνει του πασά, και αφού τα είδε ο πασάς, γύρισε ευθύς ο σατανικός έρωτας σε κατάνυξη και σηκώνεται ευθύς και πηγαίνει στο μοναστήρι και παρακαλεί τις καλογριές να υπάγουν να κάνουν δέηση στον Θεό, να ιατρευτεί η Μαρία. Πηγαίνουν πάραυτα όλες μαζί με τον πασά και πέφτοντας κατά γης παρακαλούσαν τον Κύριο και την Θεοτόκο να δώσει το φως της Μαρίας.
Εφάνη η Θεοτόκος τότε ως αστραπή στην Μαρία και της λέγει: «Χαίρε, Μαρία! Επειδή προτίμησε να βγάλεις τα μάτια σου για την αγάπη του Υιού και την δική μου, ιδού πάλι έχε τα μάτια σου και πλέον πειρασμός να μη σου συμβεί.
Βλέποντας δε το θαύμα οι παρόντες χάρηκαν πολύ και δόξασαν τον Θεό και την Παναγία. Έπειτα ο πασάς αφιέρωσε πολύ χρυσό στο μοναστήρι και πήρε συγχώρηση από τις καλογριές και ανεχώρησε και έκαμε καλά και εσώθη.
Ακούτε αδελφοί μου, τι έκαμε η Μαρία με την δύναμη της Παναγίας; Διά τούτο πρέπει και εμείς να τιμούμε την Παναγία Θεοτόκο με έργα καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: