14 Ιουλίου 2011

Οι αλιβάνιστοι δεν δικαιούνται να έχουν λόγο για τα εκκλησιαστικά ζητήματα

Ο θυμόσοφος λαός μας λέει: «όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος». Παίρνοντας λοιπόν αφορμή από το άρθρο του κ. Τυρίκου στην τοπική εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ την 9-6-2011 με τίτλο: «``Πατέρες``, υπάρχει και για εσάς μπόλικη αγανάκτηση» διακατέχομαι από αισθήματα δυσφορίας και απογοήτευσης κάτι που δεν είναι αδικαιολόγητο.

Κάποτε άκουσα τη φράση: «οι αλιβάνιστοι δεν δικαιούνται να έχουν λόγο για τα εκκλησιαστικά ζητήματα». Αυτή η φράση βρίσκει εφαρμογή σε όλους τους εκτός Εκκλησίας συνανθρώπους μας που δεν έχουν ιδέα για το τι γίνεται μέσα στην Εκκλησία. Κι αυτοί λοιπόν οι δήθεν δημοκρατικοί πολίτες σχηματίζουν γνώμη και την εκφέρουν ανενδοίαστα απλά επειδή έτυχε να ακούσουν κάτι αρνητικό γι’ αυτήν, πράγμα που άλλωστε τους βολεύει...

Για παράδειγμα, είναι σαν να εκφέρω εγώ προσωπικά, γνώμη και άποψη, και μάλιστα δεικτική και ειρωνική περί της Συγκριτικής Λογοτεχνίας (αντικείμενο του αρθρογράφου) σαν να κατέχω το θέμα και να προσπαθώ κιόλας στανικά να επιβάλλω τη γνώμη μου σε μερίδα πολιτών όταν δεν γνωρίζω καν τον όρο Συγκριτική Λογοτεχνία.
Στα χρόνια μας παρουσιάζεται έντονα το φαινόμενο, όλοι να έχουν γνώμη και άποψη για όλα. Ο συντάκτης λοιπόν του προαναφερθέντος κειμένου εκφράζει την προσωπική του γνώμη για ένα θέμα, που όμως είναι άγευστος. Πολύ λάθος.
Κανείς δεν λέει ότι δεν εμφανίζονται σημεία διαφθοράς και μέσα στην Εκκλησία. Μέσα σ’ αυτά τα θεϊκά κείμενα της Εκκλησίας που ο ίδιος αμφισβητεί, αναφέρεται ότι θα έρθουν εποχές που ακόμη και εκπρόσωποι της Εκκλησίας θα έχουν διαφθαρεί. Κι αναρωτιέμαι, μήπως δεν υπάρχει διαφθορά και σήψη σε κάποιους πανεπιστημιακούς, σε διδάκτορες, σε καθηγητές και γενικά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας; Ο καθένας από εμάς θα μπορούσε λοιπόν να αρθρογραφεί με αοριστολογίες χωρίς τεκμηρίωση, φληναφήματα και λασπολογία.
Όσον αφορά το θέμα των δήθεν καλών σχέσεων της Εκκλησίας με τον δυνάστη, κατά τον κ. Τυρίκο πάντα, έρχομαι να του υπενθυμίσω τις εκατόμβες θυμάτων και τον αφανισμό κλήρου και πιστού λαού. Τόσο «καλές» ήταν οι σχέσεις με τον κατακτητή, που είχαν σαν αποτέλεσμα τον αποτρόπαιο σφαγιασμό επιφανών επισκόπων κληρικών και απλών Χριστιανών, όπως ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος ο Ε΄, ο Γρηγόριος Κυδωνιών, ο Χρυσόστομος Σμύρνης, ο Ευθύμιος Αγριτέλλης κ.α.
Όμως, αν ο αρθρογράφος αντλεί τις γνώσεις του από την αθεΐα, που όπως ο ίδιος δηλώνει, πρεσβεύει, κάτι που εμένα δεν με πείθει, μιας και τον βρίσκω σχετικά ενημερωμένο με τα θρησκευτικά ζητήματα και με μένος κατά της Ορθοδοξίας, δεύτερον, από εκπομπές σκουπίδια των ιδιωτικών καναλιών, βλέπε ΣΚΑΪ, και τρίτον, από άθλια λιβελογραφήματα, πολύ φοβάμαι ότι ο ίδιος δεν αποτελεί το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα επιστήμονα, καθότι η επιστήμη στηρίζεται στην έρευνα (κατά το ερευνάται τα γραφάς), την παρατήρηση και την τεκμηρίωση.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του αρθρογράφου, η Εκκλησία, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, έχει την ανάγκη του κόσμου για να γεμίζει τα παγκάρια της. Μια επίσκεψη στο Άγιον Όρος και στις Εκκλησίες απανταχού στην Ελλάδα, θα τον πείσει για το ακριβώς αντίθετο. Θα τον πείσει για το ότι ο κόσμος βρίσκει καταφύγιο στην Εκκλησία, προδομένος και ταλαιπωρημένος από πολιτικούς, επιστήμονες και ανήθικους ανθρώπους. Γι’ αυτό και το Άγιον Όρος αποτελεί, χρόνια τώρα, πόλο έλξης χιλιάδων ανθρώπων, Ελλήνων και ξένων, όπου αναμορφώνονται ψυχικά και σωματικά.
Τέλος, όσον αφορά τις σχέσεις της Εκκλησίας με την επιστήμη, η Εκκλησίας όχι μόνο αποδέχεται την επιστήμη, αλλά τη θεωρεί και δώρο του Θεού στον άνθρωπο. Τι καλύτερο μπορεί να υπάρξει από έναν πιστό επιστήμονα. Προτείνω λοιπόν στον κ. Τυρίκο να μελετήσει τον ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, όπου θα βρει πληθώρα Αγίων επιστημόνων. Άλλωστε στο Άγιον Όρος αυτή τη στιγμή διαπρέπουν ως μοναχοί, πρώην επιστήμονες της ΝΑΣΑ, όπως ο Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος Χατζηνικολάου, ιατροί, βιολόγοι, ερευνητές, νομικοί κ.α. Από τέτοιους επιστήμονες έχει ανάγκη η χώρα μας και όχι από τους χιλιάδες άλλους που κυκλοφορούν.
Μετά από τη διαφορετικότητα και από τις αντιπαραραθέσεις, πάντα μπορεί να γίνει μια εποικοδομητική και γόνιμη συζήτηση, αρκεί να υπάρχει καλή προαίρεση.
Β. Δημήτρης
Βοηθός Μικροβιολόγου

Δεν υπάρχουν σχόλια: